About this site

β€œIn the struggle for survival, the fittest win out at the expense of their rivals because they succeed in adapting themselves best to their environment.” ~ Charles Darwin”

Liked on Tumblr

More liked posts

Well no zumba today πŸ˜” But I was able to workout my arms a bit, instead. Not bad 3 months into the nursing program. I barely get some workout done and I eat a bar of chocolate before the exams, Im not sleeping; Im eating whatever I want, but still in moderation. Im grumpy most of the time esp if it’s that time of the month. Im not perfect, but I do know that I am going through a lot. I wish I can say that Im just going through the stresses of school, but ya I would be lucky if that’s just the case. And when I have no choice, I just go on survival mode and keep the things that are helpful for my nature. Either that, or I let myself fail and be sorry for myself for the rest of my life. Uhm ya, not gonna happen! I got kids depending on me for a brighter future. So help me God.

Really looking forward into grinding during the summer break and getting back into my goal of hopefully competing in a bikini competition when I hit 40. Crossing my fingers, my toes, my eyes, and my legs lol!

#life #nursing #nursingandfitness #flexsunday #flex #bicep #armpit hahaha

Well no zumba today πŸ˜” But I was able to workout my arms a bit, instead. Not bad 3 months into the nursing program. I barely get some workout done and I eat a bar of chocolate before the exams, Im not sleeping; Im eating whatever I want, but still in moderation. Im grumpy most of the time esp if it’s that time of the month. Im not perfect, but I do know that I am going through a lot. I wish I can say that Im just going through the stresses of school, but ya I would be lucky if that’s just the case. And when I have no choice, I just go on survival mode and keep the things that are helpful for my nature. Either that, or I let myself fail and be sorry for myself for the rest of my life. Uhm ya, not gonna happen! I got kids depending on me for a brighter future. So help me God.

Really looking forward into grinding during the summer break and getting back into my goal of hopefully competing in a bikini competition when I hit 40. Crossing my fingers, my toes, my eyes, and my legs lol!

#life #nursing #nursingandfitness #flexsunday #flex #bicep #armpit hahaha

Posted on Sunday, April 20th 2014

Yay got my therapeutic grade oils from a friend from another nursing cohort. I always get these terrible headaches everyday and it affects my time from studying. Im over my eucalyptus oils. It seems to me that it has become my official perfume this semester, haha πŸ˜‚. I got rosemary as well, and it’s supposed to help me answer all the critical thinking questions tossed at me lol.

We are always reading, doing homework, unless we’re in class having lectures the whole day, in lab, or doing clinical rotations in Renown.  Every second of my time is accounted for and it becomes a problems sometimes cuz I get 2 hours of sleep a day or not getting enough water drink. I get nightmares when I take naps. Every nursing student can relate with me, and Im glad someone does. My friend @danenosenzo thought I’m gonna murder him yesterday. You know I would never! Not until we submit our group concept map for pharm. lol. So ya, I need my 100% pure therapeutic grade oils!!! Haha. 

#NURSING!!! #therapeuticoils #aromatherapy #essentialoils #nursinglife #scentofanurse #nursingschool #nursing #mynursingperfume #dotera

Yay got my therapeutic grade oils from a friend from another nursing cohort. I always get these terrible headaches everyday and it affects my time from studying. Im over my eucalyptus oils. It seems to me that it has become my official perfume this semester, haha πŸ˜‚. I got rosemary as well, and it’s supposed to help me answer all the critical thinking questions tossed at me lol.

We are always reading, doing homework, unless we’re in class having lectures the whole day, in lab, or doing clinical rotations in Renown. Every second of my time is accounted for and it becomes a problems sometimes cuz I get 2 hours of sleep a day or not getting enough water drink. I get nightmares when I take naps. Every nursing student can relate with me, and Im glad someone does. My friend @danenosenzo thought I’m gonna murder him yesterday. You know I would never! Not until we submit our group concept map for pharm. lol. So ya, I need my 100% pure therapeutic grade oils!!! Haha.

#NURSING!!! #therapeuticoils #aromatherapy #essentialoils #nursinglife #scentofanurse #nursingschool #nursing #mynursingperfume #dotera

Posted on Friday, April 18th 2014

I started talking to my test questions last week. “You are not gonna trick me this time.”, “I know the answer to this.” On every question and scenario. And it worked. I simply told my brain  I know, I do and I can, instead of I don’t know, I don’t, and I can’t. My cohorts and I prayed before the exam, and because I seek refuge in God, it calmed me down before I entered the room. And I said, “I know you got me.” 

In the nursing program, we all stop breathing when we start answering the questions, some of us become blind and their test papers become blank after hearing “You have 3 minutes left…”. And no one will understand what we all go through, no matter how we explain it, but our professors and nursing cohorts. And when I realized how important this journey truly is, I stopped putting my future on people’s hands. This is my journey and I’m the chick who drives it. 

#Nursing #NursingLife #PositiveQuotes #LifeQuotes

I started talking to my test questions last week. “You are not gonna trick me this time.”, “I know the answer to this.” On every question and scenario. And it worked. I simply told my brain I know, I do and I can, instead of I don’t know, I don’t, and I can’t. My cohorts and I prayed before the exam, and because I seek refuge in God, it calmed me down before I entered the room. And I said, “I know you got me.”

In the nursing program, we all stop breathing when we start answering the questions, some of us become blind and their test papers become blank after hearing “You have 3 minutes left…”. And no one will understand what we all go through, no matter how we explain it, but our professors and nursing cohorts. And when I realized how important this journey truly is, I stopped putting my future on people’s hands. This is my journey and I’m the chick who drives it.

#Nursing #NursingLife #PositiveQuotes #LifeQuotes

Posted on Tuesday, April 15th 2014

Congratulations to my sister @senoritajaja & my bro in law, Dave! Sad that I couldn’t make it, but Im hoping to make it up this SOON! Really wish the luggage I bought was for your wedding. but ya, it’s for school. lol. Love you guys! Best wishes! 

Photo taken at Boracay, Philippines. 

#Boracay #NewlyWeds

Congratulations to my sister @senoritajaja & my bro in law, Dave! Sad that I couldn’t make it, but Im hoping to make it up this SOON! Really wish the luggage I bought was for your wedding. but ya, it’s for school. lol. Love you guys! Best wishes!

Photo taken at Boracay, Philippines.

#Boracay #NewlyWeds

Posted on Monday, April 14th 2014

"We shouldn’t want to look like anybody but ourselves, because we are the people we were intended to be." Dixie Carter 

#PositiveQuotes #BestFootForward

"We shouldn’t want to look like anybody but ourselves, because we are the people we were intended to be." Dixie Carter

#PositiveQuotes #BestFootForward

Posted on Sunday, April 13th 2014

Zumba with Mary & Jam. Something we look forward to every Sunday. Can’t wait ‘til it’s summer! My biceps are crying cuz they’re dying of atrophy πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ Got my schedule set for 430AM spinning class on school days with @i_r_a_n Yay! Anyways, off to Barnes & Nobles to buy more school stuff with @pixiethu ❀️  #makingTime #TheresNoSuchThingAsNoTime #SuckItUp #fitness #nursingstudent #fitnessandnursing #flexsunday

Zumba with Mary & Jam. Something we look forward to every Sunday. Can’t wait ‘til it’s summer! My biceps are crying cuz they’re dying of atrophy πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ Got my schedule set for 430AM spinning class on school days with @i_r_a_n Yay! Anyways, off to Barnes & Nobles to buy more school stuff with @pixiethu ❀️ #makingTime #TheresNoSuchThingAsNoTime #SuckItUp #fitness #nursingstudent #fitnessandnursing #flexsunday

Posted on Sunday, April 13th 2014